AF-Storhandel-julen-2020-toppbanner.jpg

AF Decom satser tungt og høyt for fremtiden

Berger, Skedsmo 22.12.2020. Enkelte går litt lengre i å handle harde pakker til jul en andre. AF Decom har ikke bare kjøpt harde pakker, men også store, mange og høye…. Storhandelen består av større gravere, rivningsmaskiner, en større hjullaster og til og med en elgraver.

På grunn av økt oppdragsmengde og en stor ordrereserve har AF Decom en såpass forutsigbar drift at de er villig til å investere i mer maskiner. Maskinpakken består av mye spesialredskap og spesielle finesser tilpasset for arbeidet de skal utføre. Her er det stort sett rivningsjobber som skal utføres. Derfor er både 75-tonneren (Cat 374) og 95-tonneren (Cat 395) bestilt med tiltbar hytte. Det er også bestilt to 50 tonnere og en 40 tonner med UHD (ultra high demolition aggregat).

“Tre slike maskiner på en handel er uvanlig” sier Gunder Grimsrud, key account manager i Pon Equipment. “Her følger dertil utstyr med som inkluderer 12 stk Cat rivningsklyper og knusere”. I tillegg til rivningsmaskinene har AF Decom kjøpt Cat 340 (40-tonns graver) og 330 (30-tonner) med rettbom, samt en Cat 980M hjullaster (30 tonner). I tillegg la de inn en bestilling på 320 Z-line (Pons egen batteridrevne 20-tonns graver), med forbehold om at Enova-støtte kommer i orden.

“Alle maskiner er bestilt med fullserviceavtale”, tilføyer Grimsrud.

Erik Sollerud, administrerende direktør i Pon, er strålende fornøyd med at handelen nå har gått i orden rett før jul.

“Med det utbredte servicenettverket og de dyktige mekanikere vi har i Pon er jeg overbevist om at AF Decom vil få den forutsigbare driften de er avhengig av for å ta unna den oppdragsmengden de nå står foran”.

Videre sier Sollerud,

“Jeg setter utrolig pris at AF Decom velger oss som løsningsleverandør og ser frem til at vi kan fortsette å utvikle det gode samarbeidet og bistå dem fra Sør til Nord, med felles mål om å utvikle unike løsninger for deres behov”.

AF Decom handler ikke alltid nytt. I februar i år sendte vi ut en pressemelding der vi omtalte at de fikk tilbake en 2007-modell Cat 330F langgraver som hadde vært inne for en skjønnhetsoperasjon i Pons verksted. I august leverte Pon norges første 340 graver med rettbom for rivningsarbeidet AF Decom utførte på Tøyen bad i Oslo. “Vi setter enormt pris på den tilliten AF Decom gir oss, ikke bare i å levere maskiner, men også til vårt serviceapparat.” sier Grimsrud. “Jeg blir utrolig stolt av den organisasjonen jeg jobber sammen med, som daglig bidrar til at AF Decom har en stødig drift på maskinene”.

“AF Decom har den siste tiden sikret seg flere store prosjekter, i tillegg til god aktivitet på de tradisjonelle oppdragene. Som en følge av dette ser vi et behov for å styrke vår maskinpark, både med tradisjonelle maskiner og med flere store spesialtilpassede maskiner for de aller tøffeste oppdragene. Organisasjonen til Pon svarte godt på vår forespørsel, både på spesifikasjon, tekniske løsninger og leveringstid. Vi har gjennom mange år god erfaring med Pon, og vi er sikre på at denne maskinpakken med Pon`s servicenettverk i ryggen, skal innfri våre forventninger”, sier Amund Lien, direktør i AF Decom.

Maskinliste:

• 2 stk 352 UHD

• 1 stk 340 UHD

• 1 stk 340 med rettbom

• 1 stk 330 med rettbom

• 1 stk 374

• 1 stk 395

• 1 stk 980 hjullaster

•  1 320 Z-line  (Med forbehold om godkjent Enova støtte)

•  12 stk Cat verktøy riveklyper og crushere

KONTAKTPERSONER:

Pon Equipment AS:

Gunder Grimsrud

Key account manager

M +47 959 23 450  | E [email protected] |

www.pon-cat.com

AF Decom

Erik Skogheim

Maskinsjef

M +47 906 54 433 | [email protected] |

www.afgruppen.no

Hold deg oppdatert

Registrer deg her og gå ikke glipp av siste nytt innen våre produkter, tjenester og teknologi.

Kontakt Tilbake Icon - Contact Sticky Cross
  • Call
  • Arrow

Ring oss

Send oss en e-post

Hvordan foretrekker du at vi kontakter deg? *

ELLER FYLL UT SKJEMA HER:

Fyll ut skjemaet nedenfor, så kontakter jeg deg så snart som mulig.

Hvordan vil du at vi skal kontakte deg? *
web-monitoring-ok